עיתונאי עזתי בריאיון: "אנחנו אומרים די למלחמות; רוצים לחיות ביחד"

    אסתי פלד 1 Comment on עיתונאי עזתי בריאיון: "אנחנו אומרים די למלחמות; רוצים לחיות ביחד"

    סמי עבד, עיתונאי מרצועת עזה בשיחה עם "קול חי": "לאנשים אין אוכל, חשמל ומים בבית. זה סוף העולם. אנחנו אומרים גם לחמאס- די, תיתנו לנו לחיות. יש 90 אחוז מתושבי עזה שרוצים לחיות בישראל. אין מנוס – רק לחיות ביחד"

    צילום: Attia Muhammed/Flash90
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סמי עבד, עיתונאי מרצועת עזה שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית על המצב הקשה של תושבי הרצועה ועל היחס לסיום המבצע: "טוב שנגמר מהר, מקווים שלא יהיה עוד מבצע. זה תלוי בממשלה ובתושבי הדרום. אנחנו מחכים לשינוי. מה התוצאה שקיבלנו מהסבב הזה? יש 45 מתים, 400 פצועים. בשביל מה?"

    לדבריו "תושבי עזה אומרים די, נמאס להם 20 שנה ממבצע למבצע. לאף אחד זה לא מביא תועלת. רק נהיה יותר רע ואבטלה. הם אומרים עד מתי אנחנו נחכה, אומרים די לחמאס. בגלל זה חמאס לא התערב הפעם כי אומרים לו נגמר הסיפור אנחנו רוצים לחיות".

    הוא המשיך ותיאר את המצב ברצועה: "לאנשים אין אוכל, חשמל ומים בבית. זה סוף העולם. תיתנו לנו לחיות. ממשלת ישראל הזניחה את עזה 20 שנה. ביבי אמר שקט תמורת שקט".

    עוד הוסיף עבד: "יש מאתיים אלף צעירים שרוצים להתחתן ואין להם כסף. 14 אלף פועלים שנותנים להם להכנס זה לא מספיק. יש עוד מאתיים אלף שיש להם תעודה מהאוניברסיטה ואין להם עבודה. אנשים הולכים ברחובות ומסתכלים על השמים. למה אני צריך לחיות בלי חשמל ומים?"

    הוא התייחס להתנהלות המושחתת של הרשות הפלסטינית: "יש מאתיים אלף עניים בעזה שמקבלים מהרש"פ חמש מאות שקל לחודש, כמעט 15 חודש הרשות לא נתנה להם שום גרוש שהיא קיבלה מהאיחוד האירופי, מיליארד ומאתיים מיליון אירו בשביל לתת לעניים האלה והם לא נותנים. לקחו את הכסף – לא יודעים לאן. אנשים רעבים, מסכנים, אין להם אוכל".

    הוא תקף את ראש הממשלה לשעבר: "נתניהו סגר את כל השערים. הוא אמר שכל עזה טרוריסטים. יש 90 אחוז מתושבי עזה שרוצים לחיות בישראל. אין מנוס רק לחיות ביחד. אם תיתנו לנו לחיות ולהתפרנס יהיה שקט. מחר יהיה עוד סיבוב ומחרתיים שוב, מה המטרה?".

    ביחס לשיגורים הכושלים שהרגו ילדים ברצועה, אמר עבד: "זה כי הטילים של הג'יהאד האיסלאמי רקובים. חייבים שינוי, אנחנו מחכים לשינוי וזה יבוא ממשלת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לחיות ביחד?????? בחלומות של אבא ואימא ש'ך גזגז על 100000